ESCOLA
PUNTEDU:
Programa iniciat al 2004-2005, amb un objectiu clar: la utilització de la biblioteca, com una eina bàsica i habitual, en el proces d’aprenentaje i coneixement.
És alhora un Servei obert per tota la c omunitat educativa.
La biblioteca escolar “puntedu” és un element clau que promou i contribueix a la utilització dels diversos recursos educatius i facilitar l'adquisició dels coneixements i de les tècniques per tal d’aconseguir de manera gradual una autonomia en l’aprenentatge, en l’accés i obtenció d’informació i en el gaudir de la lectura.
PROJECTE INTEGRAT DE LLENGÜES :
Aquest projecte considera les llengües com uns instruments molt importants en la vida individual i social dels éssers humans, perquè fan de mitjancers entre les mateixes persones.
Considera que parlar més d'una llengua és una riquesa individual i social, perquè permet organitzar el món i compartir l'organització amb altres per crear nous espais de comprensió.
Aquest, doncs, utilitza la llengua com a eix transversal de tots els aprenentatges.
CIUTAT:
MUNICIPI LECTOR:
El municipi lector és un programa nou i diferent, de motivació, que pretén involucrar a tot el conjunt de la societat, en els següents objectius:
- Promoure el gust per la lectura entre els infants de la població des de l’escola bressol fins a sisé de primària.
- Aconseguir un major nivell de lectura en els infants de la vila.
- Implicar a totes aquelles entitats del municipi ( Escola de primària, escola bressol, biblioteca,llibreria, ajuntament…) , Aixa com tambè a tots els seus ciutadans.
- Assolir un comprimís ferm per part de tota la comunitat envers la lectura i el desenvolupament de la mateixa.
- Formar ciutadans compromisos i responsables per a millorar l’interès per l’entorn i la cultura partint de l’activitat lectora com a forma d’ampliar la visió del món.
PLA EDUCATIU D’ENTORN:
Aquests plans ens serveixen per donar una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives, d’aquells membres més joves de la comunitat, coordinant i dinamitzant l’acció educativa en les diferents àrees de la vida d’infants i joves
El pla educatiu d’entorn va dirigit a tot l’alumnat, i tota la comunitat educativa, però amb una especial sensibilitat per aquells sectors socials més desafavorits.
Aquesta proposta defensa, que l’educació de ciutadans i ciutadanes per a un món complex i hauria de ser integral, continua, arrelada, cohesionada, inclusiva i en xarxa.
GENERALITAT:
CURRICULUM EDUCACIÓ INFANTIL:
Currículum, plural currículums, (del llatí currículum carrera), si bé en els seus orígens el terme currículum s’entenia en sentit restringit, ja venia associat al que havia d'ensenyar-se en les escoles, fent referència exclusiva als continguts de les disciplines, al pla d’estudis d’una determinada matèria. En l’actualitat, s’entén per currículum el conjunt d’objectius d’educació escolar, continguts, activitats, mètodes pedagògics i criteris d’avaluació de cadascun dels nivells o etapes del sistema educatiu. De manera general, el currículum respon a les preguntes què ensenyar?, com ensenyar?, quan ensenyar? i què, com i quan avaluar?.
- Què ensenyar? Competències generals de l’etapa.
- Com ensenyar? Estratègies metodològiques.
- Quan ensenyar? Seqüència d’objectius i continguts d’àrea que es treballen en cada cicle o curs.
- Què, com i quan avaluar? Estratègies i procediments d’avaluació.
El currículum en el sentit educatiu és el disseny que permet planificar les activitats acadèmiques. Les tres àrees curriculars són:
ÀREA 1: DESCOBERTA D'UN MATEIX I DELS ALTRES: Aquesta àrea fa referència al coneixement de la pròpia persona i a la noció d'identitat que constitueix en interacció amb l'entorn.
ÀREA 2: DESCOBERTA DE L'ENTORN NATURAL I SOCIAL: En aquesta àrea el nen/a descobreix l'entorn que l'envolta des de tots els seus àmbits on transcorre la seva vida: el familiar, l'escolar, el seu barri, la seva ciutat-poble.
ÀREA 3 : INTERCOMUNICACIÓ I LLENGUATGES: En aquesta àrea s'inclouen els llenguatges:
LLENGUATGE VERBAL
L'aprenentatge del llenguatge verbal a l'escola és la consideració de la seva funció bàsica. La llengua és un vehicle de comunicació, i com a tal compleix dues funcions: en primer lloc, és el vehicle de transmissió de la cultura. En segon lloc, el coneixement de la llengua facilita la socialització de l'infant, perquè li permet comunicar-se, comprendre el seu entorn i integrar-se en la cultura a la qual pertany.
LLENGUATGE MUSICAL
L'aprenentatge del llenguatge musical esdevé un bon vehicle per aprendre, un instrument que pot despertar la curiositat a l'infant i que pot donar-li informació sobre manifestacions culturals pròximes i diverses.
LLENGUATGE PLÀSTIC
El llenguatge plàstic és un dels mitjans de comunicació de què disposa l'infant per expressar tot allò que va coneixent del seu entorn i del seu món intern.
LLENGUATGE MATEMÀTIC
La matemàtica és una eina que ajuda el nen i la nena en aquest procés de coneixement de l'entorn, i centra l'atenció en els tipus de relació que s'estableixen entre els objectes, en els aspectes quantitatius, de la realitat, en les característiques dels objectes situats a l'espai...
Per a més informació consultar:
Curriculum Ed. Inf.